Blogi

Miten markkinoida, kun lähitulevaisuutta ei juuri nyt voi ennakoida? Ihmiset tavoittaa tänäkin syksynä verkosta, mutta samalla kilpailu huomiosta on kovaa. Kuinka asiakkaat napataan digitaalisen hälyn keskeltä tutustumaan siihen, mitä juuri sinulla on tarjota? Ei ainakaan tuputtamalla tuotettasi. Hyödylliset sisällöt sen sijaan toimivat aina. Mitä on sisältömarkkinointi...

Prologi – kuinka yhteistyö Kumun kanssa alkoi Vaikka on joulukuu, on jo aamukahdeksalta kuuma. Päädyn istumaan santodomingolaisen hotellikahvilan terassille varjoon ja avaan Skypen. Tapaan kumulaiset Aulin ja Elinan ensimmäistä kertaa "kasvokkain" videopuhelussa! Esittelyjen jälkeen alamme keskustella yhteisistä projekteista, joita päästään käynnistämään alkuvuodesta. Keskustelu katkeaa hetkeksi, kun paikallinen...

Pienissä järjestöissä pohditaan tarkasti, mihin niukka mainosbudjetti kannattaa laittaa. Vaihtoehtoja on monia. Googlessa mainostamista saatetaan pitää esimerkiksi sosiaalisen median mainontaan verrattuna kalliina ja haastavana. Mutta jos sinulle on tärkeää, että verkossa liikkuvat ja sieltä tietoa etsivät ihmiset löytävät tiensä sivuillesi, vastaus on yksinkertainen: Googlessa mainostaminen...

Sosiaalisessa mediassa mainostaminen voi vaikuttaa helpolta ja halvalta. Syötät vain luottokorttisi tiedot mainosalustalle ja klikkailet mainontasi käyntiin. Muutama hauska arvonta, hiukan rahaa postausten näkyvyyteen – ja niin klikkejä, tykkäyksiä ja kommentteja alkaa sadella, eikö? Totta on, että somessa pienelläkin budjetilla voi päästä pitkälle. Tuloksia voi saada...

Kilpailu osaavista tekijöistä on kovaa alalla kuin alalla. Tuntuuko, että yrityksenne on vaikeaa vetää puoleensa oikeanlaisia työnhakijoita? Sosiaalinen media on tulvillaan kuvia työhyvinvointipäivistä, perjantain oluthetkistä ja alan palkinnoista. Massasta voi olla vaikeaa erottua ja muiden kiireiden keskellä työnantajamielikuvan järjestelmällinen rakentaminen saattaa unohtua. Tuottava ja laadukas liiketoiminta...

Miten yritysyhteisö sopii kodiksi viestintätoimistolle? Hienosti! Kokosimme tähän juttuun, miksi coworking-yhteisö on meille niin oiva valinta. Kumulla on vertailukohtaa useanlaisista työtiloista. Olemme majailleet niin yrityshautomossa, toimistohotellissa kuin omalla toimistolla. Jokaisessa on olleet omat hyvät puolensa ja matkalle on osunut monia huippukivoja toimistonaapureita. Kumun arjen kannalta yritysyhteisö...

Kun mietin työkaveria, mietin ihmistä, joka työskentelee samassa työyhteisössä yhteisten tavoitteiden eteen. Ihmistä, jonka kanssa voi jutella työasioista ja välillä vähän muistakin, riippuen tietysti kuinka läheiseksi työkaverin kokee. Työkaverilta voi kysyä ja vastaanottaa apua sekä hänen kanssaan voi hyvässä hengessä pallotella ajatuksia ja ideoita. Työkaverin...

Laki digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta on tiennyt uusien tapojen omaksumista monelle koodarille ja palveluntuottajalle. Tiesitkö, että laki edellyttää tekemään myös palveluiden sisällöistä selkeitä ja ymmärrettäviä? Opiskeltavaa riittää siis myös graafikoilla ja tekstisisältöjen tuottajilla. Mitä kaikkea saavutettava sisältö on käytännössä? Kaikki lähtee kielestä Saavutettava sisältö on millä tahansa alustalla...

Kuulostavatko laajempi asiakaskunta, kustannussäästöt tai parempi näkyvyys hakukoneissa houkuttelevalta? Niin ajattelimmekin. Kaikki nämä ovat ulottuvillasi, kun huomioit verkkopalvelusi tai sovelluksesi saavutettavuuden. Yrityskentässä toimiville puhe digitaalisesta saavutettavuudesta on saattanut tähän asti kuulostaa vain joltain julkishallintoa koskevalta velvoitteelta. Nyt on erinomainen aika herätä! Saavutettavuudesta kannattaa välittää, vaikka lain...

Pitkään odotettu saavutettavuuslaki hyväksyttiin eduskunnan hallintovaliokunnassa 11.2.2019. Se tietää monelle pikaista toimeen tarttumista ja uusien toimintatapojen opettelua. Mitä tehdä juuri nyt, jos saavutettavuus on vielä vieras aihe ja lain vaatimukset epäselviä? Älä hätäile – näiden neljän asiantuntijavinkin avulla pääset jo pitkälle! 1. Selvitä suhteesi lakiin ja...