Blogi

Järjestätkö tapahtumaa, joka pitäisi saada potentiaalisen yleisön korviin ja silmiin, mutta rahaa ei juuri ole käytettävissä? Kuluuko yrityksesi budjetti tilavuokraan ja työntekijöiden palkkoihin, mutta myynnin edistämiseksi näkyvyyttäkin pitäisi jollain konstilla lisätä? Tuntuuko, että julisteisiin tai esitteisiin upotetut rahat katoavat savuna ilmaan tuomatta todistettua hyötyä? Tämä on...

Onko yrityksen mielekkäämpää jakaa sisältöjä blogissa vai jossakin useista livestriimaus-palveluista? Kummassa välittyy paremmin tunnelma ja kummassa viesti? Mikä kanava tavoittaa oikeat kohderyhmät ja tuo yritykselle eniten uusia asiakkaita? Onnistuuko brändityö helpommin yritysblogissa vai suorassa lähetyksessä? Lue parhaat argumentit puolesta ja vastaan! Yritysblogin ja livestriimin taistossa kehän oikeaan...

Kuvat ovat ympärillämme kaikissa mahdollisissa ympäristöissä. Toisin kuin aikaisemmin emme kuitenkaan ole pelkkiä kuvamateriaalin vastaanottajia, vaan myös sen aktiivisia tuottajia. Kuvien merkitys kasvaa kaikissa modernin yhteiskunnan kerroksissa. Kaikkien merkittäviksi toimijoiksi haluavien on astuttava kuvan tuottamisen maailmaan ja tultava kuvaksi. Nähdyksi tuleminen tapahtuu huomion kautta. Ja...

Kun Suomi siirtyy lomalle, sosiaalinen media täyttyy mökkikuvista ja mustikkapiirakkaresepteistä. Miltä näyttää yritysten ja muiden organisaatioiden somekanavissa? Listasimme viiden täysin kuvitteellisen yrityksen strategiat lomasomeen. WeAreWe Oy WeAreWe:ssä postataan someen säännöllisesti omia kuulumisia, joten lomakaudella somen täyttävät tietenkin lomatunnelmat. Parhaassa tapauksessa yrityksen jokainen työntekijä esittelee lomansa kohokohdan. Somekanavat...

Kumulla on visuaalisen viestinnän töitä enemmän kuin mitä nykyisellä porukalla keritään tekemään. Olisikin mahtavaa, jos jostain löytyisi uusi tekijä vahvistukseksemme. Kaikkein mieluisinta olisi löytää osuuskunnan kehittämisestä kiinnostunut henkilö liittymään jäseneksemme. Meille sopivat kuitenkin myös muunlaiset yhteistyökuviot. Työtehtäviin kuuluu mm. graafista suunnittelua, valokuvausta ja kuvitusta. Emme etsi...

Kuluneen kevään suurin ponnistukseni oli ehdottomasti Ravinteet kiertoon, vesistöt kuntoon -tapahtuman järjestäminen yhteistyössä mm. Luonnonvarakeskuksen ja useamman ministeriön kanssa. Kaksipäiväinen seminaari veti salin täyteen alan asiantuntijoita Suomesta ja ulkomailta, ja verkossa tilaisuus keräsi useamman tuhannen katselukertaa. Me järjestäjät saimme kiitosta niin kiinnostavasta ohjelmasta kuin hienosti...

Meitä on Kumussa monta äitiä. Alle kouluikäisiä lapsia kumulaisilla on yhteensä kuusi. Ihan ykkösjuttu työ- ja perhe-elämän ristiaallokossa selviämisessä on kunnallinen päivähoito, joka ruokkii, leikittää ja ulkoiluttaa perheen pienimmät työpäivän aikana. Lisäksi suurkiitos kuuluu myös niille isovanhemmille, jotka auttavat lastenhoidossa ja tarjoavat välillä lämpimän ateriankin...

Kun puhutaan brändistä*, monen ajatukset kaartavat edelleen monikansallisiin punaisiin virvoitusjuomakoukeroihin ja suuren maailman markkinointikoneistoihin. Henkilöbrändihekuma on Suomessakin kasvamassa, mutta edelleen useat suhtautuvat brändäämiseen nihkeän välttelevästi. Brändityöryhmille ilveillään ja brändiuudistukset nähdään liikemerkin värimuutoksina ja turhina kustannuksina. Onko brändääminen vain isojen yritysten liikevaihtoa vauhdittavaa kiiltokuvaa? Miten brändiin ja...

“Ette te sinne voi mennä, se on vain ICT-yrityksille”, valisti yritysneuvoja meitä Kumun perustajia viime syksynä, kun kerroimme, että aiomme pyrkiä Uuden Tehtaan startup-ohjelmaan. Onneksi meillä ei ole tapana lannistua helpolla. Uuden Tehtaan maine digiajan liiketoiminnan kehittämispaikkana oli entuudestaan meille tuttu, ja useimmat olivat myös...