Uskomme siihen, että hyvä viestintä voi muuttaa maailmaa, ja tekijämme ovat erikoistuneet monenlaisiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin. Mahtavien asiakkaidemme joukosta löytyy niin hyvää tekeviä järjestöjä, uutta luovia yrityksiä kuin julkisen sektorin kaikkia palvelevia toimijoita.
Toteutimme syöpään sairastuneita työikäisiä ja heitä kohtaavia ammattilaisia palvelevan Minä, syöpä ja työ -sivuston. Koordinoimme projektin yhteistyön ja teknisen toteutuksen, sparrasimme asiakasta sisällöissä ja järjestimme kohderyhmille käyttäjätestauksen.
“Oli ilo tehdä yhteistyötä Kumun kanssa. Inhimillisellä ja kohderyhmäämme ymmärtävällä ja mukavalla tarmolla ryhdyttiin nettisivuston toteuttamiseen. Yhteistyökumppaneilla on erinomainen asiakkaan lukutaito. Sivusto on saanut pelkästään positiivista palautetta omilta asiakkailtamme. Projektin aikana apua sai aina tarvittaessa, aikataulu piti ja tekemisen meininki oli mukana alusta loppuun. Yhteistyö ei tuntunut työltä, vaan innostavalta yhdessä kehittämiseltä huumoria unohtamatta.”
Emma Andersson, projektipäällikkö, Suomen Syöpäpotilaat
Verkkomaksamisen ratkaisuihin erikoistunut asiakkaamme hyödyntää säännöllisesti Kumun apukäsiä omassa toiminnassaan. Vuokraviestijämme mm. uudistaa viestinnän ja markkinoinnin strategioita, toteuttaa niitä sekä tuottaa sisältöä eri markkinointikanaviin. Checkout Finland on osa OP Ryhmää.
(entinen Muotialan asuin- ja toimintakeskus)
Koulutamme asiakkaitamme paljon heidän omassa viestinnässään. Muotialan asuin- ja toimintakeskus kaipasi sparrausta Facebookiinsa. Kouluttajanamme toimi sosiaalialaan perehtynyt viestintäammattilainen, joka pystyi auttamaan järjestökentän erityisten ongelmien ratkomisessa.
“Työntekijät saivat itsevarmuutta somessa toimimiseen, ja koulutuksen jälkeen useat yksikkömme ovat olleet somessa aiempaa aktiivisempia.”
Juuso Armila, hanketyöntekijä
Tampereen Aikuiskoulutuskeskus julkaisee asiakkailleen Sauma-lehteä, joka esittelee yritysten ja opiskelijoiden tarinoita ja TAKKin tarjoamia joustavia koulutusmalleja. Olemme tuottaneet Saumaan yritys- ja henkilöhaastatteluja kahtena vuonna.
”Meille tuli tarve löytää apukäsiä sisällöntuotantoon. Tavoitteena oli myös saada ns. ulkopuolista näkökulmaa. Kumun valitsimme, koska yhteiskunnallinen lähestymistapa tuntui meille sopivalta. Yhteistyö kumulaisten kanssa sujui joustavasti. Homma lähti joutuisasti käyntiin ja juttujen kanssa edettiin aikataulussa ja muutoinkin yhdessä sovitun mukaisesti.”
Marjo Nieminen, viestintäpäällikkö, TAKK