Kumun UKK – usein kysytyt kysymykset

Olemme Kumun nuorella iällä jo ehtineet havaita, että joitain kysymyksiä esitetään toistuvammin kuin toisia. Tässä muutamia yleisimpiä.

Mitä markkinointiviestintätoimisto tekee?

Ideoimme ja toteutamme markkinointiviestintää yrityksille, julkishallinnolle, järjestöille, yhdistyksille ja yksityishenkilöille. Meiltä voi ostaa esimerkiksi verkkosivutoteutuksia, graafisen ilmeen uudistuksia, viestinnän koulutuksia, markkinointimateriaalien suunnittelua, kampanjatoteutuksia tai sosiaalisen median kanavien päivittämistyötä.

Emme erottele markkinointia ja viestintää toisistaan (paitsi ehkä tässä tekstissä). Asiakkaan tarpeet määrittävät, millaisin keinoin niihin löytyy paras ratkaisu.

Kumu Communications

Keitä olette?

Olemme joukko tamperelaisia viestinnän ammattilaisia. Kaikilla kumuilla on taustanaan sekä korkeakoulututkinto että vankka kokemus erilaisista markkinointiviestinnän tehtävistä. Tämän lisäksi jokaisella meistä on sisällöllistä asiantuntemusta yhdeltä tai useammalta muulta yhteiskunnalliselta toimialalta.

Tarinamme alkoi kesällä 2015, jolloin voitimme ProCom ry:n järjestämän kilpailun parhaasta yhteiskunnallisesta kampanjaideasta. Tuolloin työryhmämme nimi oli vielä Sorsapuiston Sorvi.

Mitä tarkoittaa, että olette yhteiskuntaa ymmärtävä toimisto?

Teemme markkinointiviestintää asiakkaille, joille tärkeitä arvoja ovat esimerkiksi vastuullisuus, kestävä kehitys, ihmisen hyvä elämä ja tasa-arvo. Taustamme eri yhteiskunnallisilta aloilta hyödyttää asiakasta siten, että tunnemme tarkasti hänen sidosryhmänsä ja toimintaympäristönsä. Tämä auttaa kohdentamaan viestit ja resurssit oikein.

Jos asiakas ei vielä ole kirkastanut merkityksellisiä arvojaan ja nostanut niitä viestintänsä kärkeen, autamme siinä mielellämme.

Miten ostan viestintäpalveluita?

Ota meihin yhteyttä puhelimella, sähköpostilla tai Kumun somekanavissa. Tai tule juttusillemme tilaisuudessa tai tapahtumassa, jossa olemme mukana.

Kuuntelemme toiveitasi, kartoitamme tilanteesi ja teemme tarjouksen. Kun yhteistyöstä on sovittu, alkavat ideointi, suunnittelu ja toteuttaminen. Isommat kokonaisuudet käynnistyvät usein asiakkaan kanssa yhdessä pidetyllä workshopilla, jonka annista muodostuu vaikkapa verkkosivutoteutuksen tai viestintäsuunnitelman perusta.

Prosessin aikana kysymme mielipiteitäsi ja pidämme sinuun yhteyttä. Toimitamme käyttövalmiit tuotteet tai palvelut sinulle sovitussa ajassa ja raportoimme tuloksista. Myös projektin seurannan voit antaa meidän tehtäväksemme.

Tarvitsen apua viestintään, mutta en ole varma millaista. Miten toimin?

Voit hyvin tulla puheillemme ilman suunnitelmaa. Kartoitamme tilanteesi yhdessä ja ehdotamme sinulle vaihtoehtoja.

Mitä tuloksia saan vaikuttavammalla markkinointiviestinnällä?

Saat lisää, oikein kohdennettua näkyvyyttä ja sitä kautta esimerkiksi uusia asiakkaita tai jäseniä. Tavoitat juuri sinun asiastasi kiinnostuvat ihmiset ja pääset vuorovaikutukseen heidän kanssaan. Saat äänesi kuulumaan kilpailijoiden metelöinnin yli. Brändistäsi tulee tunnetumpi, houkuttelevampi ja arvostetumpi. Osallistumalla sinulle tärkeistä aiheista käytäviin keskusteluihin voit saavuttaa ajatusjohtajan aseman.

Jos epäröit, kannattaako markkinointiviestintään laittaa rahaa, mieti, kuinka kalliiksi hiljaisuus voi tulla.

Olette osuuskunta. Eroaako se asiakkaan kannalta oy:sta?

Ei. Ainoastaan siten, että saat käyttöösi laajan verkoston osaajia yhdestä yrityksestä. Osuuskunta on yhtiömuotomme. Toimimme kuten mikä tahansa muu yritys.

 

Pyöriikö mielessäsi kysymys, joka ei ole mukana listassa? Kommentoi tai ota yhteyttä, niin vastaamme!